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Michael Jaeger

sales strategy & sales processes, Salesforce

Moves to Berlin

  • 52.5244
  • 13.4105
High Potential
  • Suggested rate €1.500 / day
  • Experience 7+ years
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Location and workplace preferences

Location
Berlin, Deutschland
Can work on-site in your office in
  • around Berlin and 50km

Preferences

Project length
  • ≤ 1 week
  • ≤ 1 month
  • Between 1-3 months
  • Between 3-6 months
  • ≥ 6 months
Business sector
  • Consulting & Audits
  • Education & E-learning
  • Digital & IT
  • E-commerce
  • Tech
+11 autres
Company size
  • 1 person
  • 2-10 people
  • 11 - 49 people
  • 50 - 249 people
  • 250 - 999 people

Verifications

Languages

  • Englisch

    Native or bilingual

  • Deutsch

    Native or bilingual

Categories

Skills (18)

Michael in a few words

Ich kenne das Thema Vertrieb in all seinen Formen: Meine gesamte Karriere beschäftigte ich mich schon mit optimalen Sales-Strategien, -Prozessen und -Tools sowie dem Aufbau von Salesorganisationen in verschiedensten Branchen. Egal ob Handel, Dienstleistung oder Beratung – letztlich ist erfolgreicher Vertrieb prozessgetrieben und funktioniert nur mit guter Teamarbeit und exzellent geschulten Mitarbeiten.


Portfolio

Experience

Cremanski & Company GmbH

Consulting & Audits

Geschäftsführer

Berlin, Deutschland

May 2018 - Today (3 years and 8 months)

Wir glauben an Sales als eine Wissenschaft, die sorgfältig konzipiert werden muss, um die Ergebnisse zu verbessern und die Effizienz zu erhöhen. Ein daten-getriebenes und damit proaktives Management eines Sales Teams hilft nicht nur, den einzelnen Team-Mitgliedern dabei ihre Performance zu verbessern, sondern sorgt auch dafür, dass sie Spaß an ihrem Job haben. Warum? Weil beruflicher Erfolg und das Arbeiten in einer gut strukturierten Arbeitsumgebung Stress reduziert, die Leistung verbessert und somit hilft die Mitarbeiterzufriedenheit nachhaltig zu steigern. Das führt auch zu einer signifikant verringerten Fluktuation des Sales-Teams. Wir sind da, um genau das zu erreichen.
Geschäftsführung Salesstrategie Skalierung Internationalisierung

Movinga GmbH

Logistics & Supply Chain

Interim Global Vice President Sales

Berlin, Deutschland

June 2018 - December 2018 (6 months)

Leading 120 Sales Manager in 3 Countries with 4 Offices
Best 6 revenue in history of the company (middle 2-digit mio revenue)
SALES INTERNATIONAL SALES B2C

99chairs GmbH

Digital & IT

Vice President Growth

Berlin, Deutschland

December 2016 - May 2018 (1 year and 5 months)

Leading the Sales & Marketing Team and growing the company from €1,6mio to €8,5mio revenue within one year
B2b b2c hypergrowth Salesprocess Salesstrategy

Lufthansa Innovation Hub - Misson Control

Travel & Tourism

Interim CEO

Berlin, Deutschland

July 2016 - November 2016 (4 months)

TARA Immobilienmanagement AG

Real Estate

Board of Supervisors

Villach, Österreich

March 2016 - December 2018 (2 years and 9 months)

MQ Real Estate GmbH

Real Estate

Founder & Managing Director

Berlin, Deutschland

March 2014 - August 2016 (2 years and 5 months)

In charge of sales & operations. Acquiring new locations for building our hotels. Developing a new digital hotelproduct, including brand & product development, developing the entire organisation and the development of all digital processes.
Hoteldesign Sales project development process design Organisational design

Epic Companies

Digital & IT

Interim Head of Sales

Berlin, Deutschland

January 2014 - April 2014 (3 months)

Building up a Sales Organisation in two Ventures. Focusing on Qualitymanagement and sales staff training & development and optimizing processes.
Venture Development Sales Quality Management

Todaytickest GmbH

E-commerce

Co-Founder & Head of Sales

Berlin, Deutschland

April 2013 - January 2015 (1 year and 9 months)

Todaytickets is a marketplace. We help event promoters to monetize unsold ticket inventory. For consumers, we enable booking to last-minute deals on curated events with three fingertips.
Sales Operations Growth Company building

JBM JustBook Mobile GmbH

Hospitality

Manager Operations

Berlin, Deutschland

October 2011 - April 2013 (1 year and 6 months)

Responsible for the planning, coordination and acquisition of new hotel partners.
In charge of leading and coordinating the operations with a team of 26 employees.

- Cold calls
- Telesales
- Meetings with decision makers
- Leading the communication and coordination with our hotel partners
- Enhancing strong Partner relationships
- Defining and creating the daily offer

Education

Certifications